NÁZOV PROJEKTU : Elektronizácia služieb mesta Nitra
LOGÁ PROJEKTU :
ODKAZ NA FOND : Tento projekt je spolufinancovaný Európskou úniov prostredníctvom Európskeho fondu regionálneho rozvoja
- Riadiaci orgán http://www.opis.gov.sk/
- Centrálny koordinačný orgán http://www.nsrr.sk/
- Sprosterdkovateľský orgán http://www.informatizacia.sk/
MIESTO REALIZÁCIE : Mesto Nitra
CELKOVÉ NÁKLADY : 2 300 000,- €
VÝŠKA NFP : 2 077 246,25 €
PROGRAM : Operačný program Informatizácia spoločnosti
PRIJÍMATEĽ : Mesto Nitra
SÍDLO PRIJÍMATEĽA : Štefánikova trieda 60, 950 06 Nitra
ZAČIATOK REALIZÁCIE : 07/2014
UKONČENIE REALIZÁCIE : 12/2015
AKTIVITY PROJEKTU – HARMONOGRAM :
Hlavné aktivity
Legislatívna analýza
Analýza a dizajn IIS
Implementácia
Obstaranie HW a SW
Testovanie IS
Nasadenie IS
01.07.2014 – 31.12.2015
01.07.2014 – 30.11.2014
01.09.2014 – 31.07.2015
01.07.2014 – 31.12.2015
01.06.2015 – 31.11.2015
01.11.2015 – 31.12.2015
Podporné aktivity
Riadenie projektu
Publicita a informovanosť
01.05.2013 – 31.12.2015
01.07.2014 – 31.12.2015
CIEĽ PROJEKTU :
• zlepšiť poskytovanie služieb
• znížiť administratívnu záťaž
• zrýchliť, zjednodušiť a skvalitniť spracovanie žiadostí
• znížiť potrebu osobne navštevovať mestský úrad
• predĺžiť úradné hodiny podľa potreby žiadateľa.
OPIS PROJEKTU :
Projekt Elektronizácia služieb mesta Nitra sa zameriava na niekoľko hlavných oblastí z každodenného života.
Na zvýšenie komfortu občanov a podnikateľov mesta Nitra pri komunikácii a vybavovaní agend mestského úradu, čím sa ušetrí ich čas a zníži sa administratívne zaťaženie.
Skrátenie času na vybavenie žiadostí a celkovo na zefektívnenie služieb. Dôvodom je aj elektronizácia komunikácie medzi inštitúciami štátnej a verejnej správy a samosprávy a v neposlednom rade aj zníženie potreby osobného stretnutia so zástupcami mesta a tým aj zníženie administratívnej záťaže Vás, občanov a podnikateľov.
V konečnom dôsledku to znamená, že odteraz je možné rôzne životné situácie zariadiť z pohodlia domova, alebo kancelárie bez zdĺhavého čakania na úrade.
Na vybavovanie miestnych daní a poplatkov, t. j. podávanie daňových priznaní elektronickou formou, resp. platenie daňových povinností k miestnym daniam, alebo riešenie oblasti komunálnych činností ako napríklad povoľovanie rôznych foriem predaja (ambulantné predajne, prenájom trhových miest, správa otváracích hodín prevádzok, a pod.). Elektronizácia služieb je prínosom nielen pre podnikateľov a občanov, ale aj pre samosprávu. Urýchleným zavádzaním služieb eGovernmentu sa zefektívnia procesy vo všetkých oblastiach, kde dochádza k interakcii verejnej správy s občanom.
Elektronizáciou vnútornej komunikácie mesta sa zefektívni kolobeh dokumentov, čím sa skrátia lehoty na vybavovanie požiadaviek a obmedzí sa potreba tlače, čo v konečnom dôsledku neznamená len úsporu financií, ale aj šetrenie životného prostredia.
Zavedenie elektronických komunikačných kanálov sa prejaví aj v zefektívnení vzájomnej komunikácie medzi zastupiteľstvom, poslancami a mestom. Prínosom bude zlepšenie informovanosti poslancov v oblasti poskytnutia podkladov pre zastupiteľstvo, ako aj zefektívnenie pripomienkovania materiálov v rámci programu zastupiteľstva.
Mesto Nitra sa tak zavedením elektronických služieb pre občanov a podnikateľov zaradilo medzi prvé mestá, ktoré takúto možnosť komunikácie a vybavovania agend pre svojich občanov poskytujú. Brány mesta sú odteraz pre občanov a podnikateľov otvorené bez obmedzenia úradných hodín.
V rámci ukončenia realizácie projektu Elektronizácia služieb Mesta Nitra bola od 1. októbra spustená nová stránka. Významnou súčasťou projektu je časť Elektronické služby, ktoré priblížia vybrané agendy mestského úradu občanom a podnikateľom novou, elektronickou formou.
Za prípadné obmedzenia spojené so zavádzaním stránky sa vopred ospravedlňujeme, intenzívne pracujeme na vyladení a prispôsobení stránky občanom.
OPIS – Komplexný informačný materiál o projekte (3.1 MB)
Vytvorené: 14. 10. 2015