Mesto Nitra prichádza s novinkou: situáciu okolo covidu pomáha zvládať chatbot – automatický komunikačný asistent.
„Kde sa môžem dať otestovať?“, „Ako postupovať pri výsledkoch testu?“, „Kedy potrebujem test?“, „Ako dlho mi test platí?“ Súčasná situácia vyvoláva množstvo otázok. Nápomocní môžu byť aj chatboti. Chatbot mesta Nitra s názvom Komunikačný asistent, poskytuje informácie zrozumiteľne, prehľadne a najmä 24 hodín denne.
Mesto Nitra chce svojim občanom poskytovať nepretržito čerstvé informácie súvisiace s krízovými opatreniami a ich dopadom na občanov v dôsledku šírenia vírusu COVID-19.
Nitra sa pre tento účel rozhodla vyskúšať nový komunikačný kanál – chatbot. Chatbot simuluje konverzáciu bežnú medzi ľuďmi. Keď sa dozviete nejakú informáciu, spravidla k nej máte ďalšie súvisiace otázky. S tým pomôže práve aj chatbot. Pri každej poskytnutej informácií vám ponúka na výber ďalšie súvisiace otázky či témy. Umožňuje tak obojstrannú, dynamickú komunikáciu, pri ktorej sa dostanete rýchlo len k tým informáciám, ktoré hľadáte. Nemusíte prečítať množstvo textu, ktorý pre vás nie je zaujímavý.
Chatbot vysvetľuje aktuálnu situáciu, poskytuje odpovede na najčastejšie otázky, ako kde sa ísť otestovať, aké sú rozdiely medzi testami, aká je platnosť testu, čo robiť, ak ste chorý a čo má robiť vaše okolie, ktoré školy/škôlky sú alebo budú otvorené atď.
Obsah je zároveň priebežne dopĺňaný podľa vyhlásení vlády, rozhodnutí mesta Nitra a ďalších oficiálnych zdrojov a otázok od občanov.
Komunikačný asistent je umiestnený na úvodnej stránke nitra.sk. Zobrazí sa vo forme webchatovacieho okna ihneď po príchode na stránku.
Text: (R)
Foto: FB Predu
Vytvorené: 3. 3. 2021