Vzdelávanie zamestnancov klientskeho centra
13. apríl 2023

Začiatkom minulého  týždňa absolvovali prví zamestnanci Mestského úradu v Nitre, ktorí vykonávajú prácu v klientskom centre služieb,  školenie „Proklientský prístup a scitlivovanie ku kultúrnym odlišnostiam“, pod vedením lektorky Barbory Kuchárovej.

Počas dvojdňového školenia, v rozsahu 12 hodín, sa interaktívnou formou  dozvedeli nielen novinky v oblasti proklientského prístupu, ale zážitkovou formou spoznali typy klientov, ich možné reakcie v náročných situáciách. Kolegovia sa oboznámili s témami ako sú asertivita, nenásilná komunikácia, kultúrne odlišnosti v komunikácii. Prostredníctvom praktických cvičení rozvíjali svoje sociálne a komunikačné zručnosti, ktoré sú dôležité pri ich práci.

Na školení sa zúčastnili hlavne zamestnanci matriky, evidencie obyvateľstva, pokladne, podateľne, zo životného prostredia aj  z odboru sociálnych služieb, teda z odborov, ktoré najviac prichádzajú do každodenného styku s klientmi mestského úradu.

„Školenie bolo bohaté na vedomosti z oblasti praktickej psychológie. Ocenil som vysokú erudovanosť prednášajúcej, ktorá pútavým spôsobom vedela podať odborné informácie. Dozvedeli sme sa o rôznych praktikách asertívnej komunikácie. Poznatky sa budem snažiť uplatňovať v komunikácii s občanmi v klientskom centre v snahe porozumieť ich požiadavkám“, povedal jeden z účastníkov školenia, kolega z Odboru životného prostredia Tomáš Pavelka.

Dvojdňové školenie sa uskutoční ešte 3x pre ďalších zamestnancov úradu, v máji, auguste a v októbri. Táto aktivita vychádza z opatrení III. Komunitného plánu sociálnych služieb v meste Nitra na roky 2021-2025.

Timea Galová
Foto: Roman Oravec


Najčítanejšie správy
Nitru navštívil prezident Slovenského futbalového…
29. november 2024
Obnoví sa srdce Klokočiny
29. november 2024
Mesto Nitra je na zimu pripravené
28. november 2024
Poznáme deväť laureátov z Nitrianskeho kraja
28. november 2024