V marci to bude už rok, odkedy sa aj tu prijali prvé preventívne opatrenia na zabránenie šírenia vírusu.
V dennom stacionári pribudli zásobníky s dezinfekciou, piktogramy so základnými opatreniami, zásadu R-O-R už poznáme všetci.
Prijímatelia sociálnej služby v dennom stacionári sa rýchlo naučili dodržiavať potrebné opatrenia a odstupy, uprednostnená je individuálna forma práce.
Denný stacionár predstavuje jednu z mála možností, ako nestratiť kontakt s komunitou, ako tráviť čas plnohodnotne a venovať sa tomu, čo prijímateľov sociálnej služby baví.
Prijímatelia sociálnej služby v dennom stacionári pre osoby so zdravotným postihnutím sú zväčša mladí, aktívni ľudia. Všetky aktivity sú obmedzené a množstvo ľudí sa ocitá v domácej izolácií. V dennom stacionári sa snažíme, pripravovať klientom denný harmonogram tak, aby sa cítili dobre a mohli plnohodnotne tráviť svoj voľný čas.
Klienti, ktorí vzhľadom na svoj zdravotný stav ostávajú v domácej izolácií, potrebujú podporu z našej strany – tu prichádzajú na rad technológie. Formou videohovorov komunikujeme so všetkými, s ktorými sa nemôžeme stretnúť osobne. Takéto videohovory pomáhajú prekonať klientom sociálnu izoláciu ale aj vzdelávajú. Klienti sa naučia, ako takéto videohovory spustiť, ktoré aplikácie použiť, ako ich ovládať.
Formou e-mailu zasielame klientom rôzne logické úlohy, hádanky, matematické príklady. Prežité pekné spoločné chvíle si pripomíname formou fotografií a videí zo spoločenských podujatí, ktoré sme v dennom stacionári v minulosti organizovali.
Pevne veríme, že s príchodom teplejších dní sa situácia upokojí a svitne nám na lepšie časy.
Zuzana Tóthová, sociálna pracovníčka
Vytvorené: 24. 2. 2021