Spoje do mestskej časti Párovské Háje z dvoch hodín navýšené tak, aby sem autobusy jazdili každú hodinu. Autobusy aj na doteraz nevyužívaných zastávkach na Golianovej ulici na Čermáni pri obytnom komplexe Martinák.
Toto bude od polovice decembra realitou. Návrhu z dielne mestského úradu dali zelenú aj poslanci mesta.
Mesto aj samotný dopravca evidovali mnoho žiadostí od obyvateľov z Párovských Hájov o posilnenie MHD do tejto mestskej časti. Radnica to chcela urobiť už vlani, pretože pri súčasnom stave mesto neplnilo ani oficiálny Plán dopravnej obsluhy. Návrh však vlani neprešiel komisiou mobility a následne ani hlasovaním v mestskom parlamente.
„Som rád, že poslanci tentokrát povedali áno rozšíreniu obsluhy MHD do Párovských Hájov. Ide o dynamicky sa rozvíjajúcu mestskú časť, jej obyvatelia si zaslúžia kvalitné spojenie so zvyškom mesta. Pozitívnou informáciou pre obyvateľov Čermáňa je, že aj obyvatelia Južnej, Bottovej a Čermánskeho námestia budú mať od 15. decembra autobusové zastávky oveľa bližšie ako doteraz. Obe lokality spája to, že tu máme mladé rodiny, ktorým sa zavedením autobusovej dopravy zlepší kvalita bývania,“ povedal primátor Marek Hattas.
Za zavedenie spojov dlho bojovali aj niektorí poslanci z daných mestských častí. Jarmila Králová z Párovských Hájov poslaneckým kolegom pripomenula, že kým v roku 2020 bývalo v tejto mestskej časti 1 050 obyvateľov, o štyri roky neskôr toto číslo poskočilo na 1 523 obyvateľov. Reálne je tu však ešte viac ľudí, no nie všetci si sem stihli prehodiť trvalý pobyt. Králová podotkla, že k autobusom prímestskej dopravy je to ďaleko, obyvatelia Párovských Hájov by museli šliapať takmer 1,5 kilometra v tme a po ceste, keďže k hlavnej ceste, kadiaľ prímestské spoje jazdia, nevedie žiaden chodník.
Aj poslanec za Čermáň Róbert Rathouský pripomenul, že obyvatelia obytného súboru Martinák dlhodobo poukazovali na to, že ak by chceli využiť MHD, majú obmedzené možnosti, pretože zastávky sú od ich bytov vzdialené. Tie doterajšie boli až na Železničiarskej či na Dolnočermánskej ulici.
Plán dopravnej obsluhy počíta s aspoň jedným spojom za hodinu, v čase špičky s dvoma. Kým interval spojov do Párovských Hájov v čase dopravnej špičky už bol pred pár mesiacmi upravený, v ostatnom čase sem jedenástka doteraz jazdila iba raz za dve hodiny, čo bolo nepostačujúce.
Pokiaľ ide o Martinákové bytovky, sem bude zachádzať linka číslo 9. Výbor mestskej časti sa dlhodobo usiloval o to, aby linka 10 ostala nezmenená a aby zároveň boli využité aj zastávky pri Martinákových bytovkách. Dopravca preto prišiel s návrhom pretrasovania linky 9.
Linka 9 netvorí nosný systém dopravnej obsluhy sídliska Klokočina, je len doplnkovou službou k linkám číslo 24, 32 a ďalším. Jej presmerovanie cez Golianovu je preto najlogickejším riešením. Devina bez nutnosti prestupovania spája najväčšie nitrianske sídlisko Klokočina so Zoborom a Polikliniku Klokočina so Špecializovanou nemocnicou sv. Svorada Zobor. Toto spojenie ostane aj po novom zachované, keďže linka obslúži zastávku Mikovíniho. Dĺžka jazdnej doby sa predĺži len o dve minúty.
Tomáš Holúbek, hovorca Nitry
ilustračné foto: Transdev
Vytvorené: 25. 11. 2024