Začiatkom minulého týždňa absolvovali prví zamestnanci Mestského úradu v Nitre, ktorí vykonávajú prácu v klientskom centre služieb, školenie „Proklientský prístup a scitlivovanie ku kultúrnym odlišnostiam“, pod vedením lektorky Barbory Kuchárovej.
Počas dvojdňového školenia, v rozsahu 12 hodín, sa interaktívnou formou dozvedeli nielen novinky v oblasti proklientského prístupu, ale zážitkovou formou spoznali typy klientov, ich možné reakcie v náročných situáciách. Kolegovia sa oboznámili s témami ako sú asertivita, nenásilná komunikácia, kultúrne odlišnosti v komunikácii. Prostredníctvom praktických cvičení rozvíjali svoje sociálne a komunikačné zručnosti, ktoré sú dôležité pri ich práci.
Na školení sa zúčastnili hlavne zamestnanci matriky, evidencie obyvateľstva, pokladne, podateľne, zo životného prostredia aj z odboru sociálnych služieb, teda z odborov, ktoré najviac prichádzajú do každodenného styku s klientmi mestského úradu.
„Školenie bolo bohaté na vedomosti z oblasti praktickej psychológie. Ocenil som vysokú erudovanosť prednášajúcej, ktorá pútavým spôsobom vedela podať odborné informácie. Dozvedeli sme sa o rôznych praktikách asertívnej komunikácie. Poznatky sa budem snažiť uplatňovať v komunikácii s občanmi v klientskom centre v snahe porozumieť ich požiadavkám“, povedal jeden z účastníkov školenia, kolega z Odboru životného prostredia Tomáš Pavelka.
Dvojdňové školenie sa uskutoční ešte 3x pre ďalších zamestnancov úradu, v máji, auguste a v októbri. Táto aktivita vychádza z opatrení III. Komunitného plánu sociálnych služieb v meste Nitra na roky 2021-2025.
Timea Galová
Foto: Roman Oravec
Vytvorené: 13. 4. 2023