Nitra drží Suchý február
27. január 2022
Pridať sa môže každý. Pravidlá sú jednoduché. Celý február ani kvapku alkoholu

Pridať sa môže každý. Pravidlá sú jednoduché. Celý február ani kvapku alkoholu.

 

Vedeli ste, že … ?

  • na osobu staršiu ako 15 rokov pripadá 11,5 l čistého alkoholu na rok
  • alkohol sa na Slovensku podieľa až na 8,3% všetkej chorobnosti a úmrtnosti
  • úmrtia spôsobené alebo ovplyvnené pitím alkoholu sú na 2. mieste, hneď po ischemickej chorobe srdca
  • nárazové pitie (5 a viac pohárikov na jedno posedenie) sa vyskytuje až u 63% mladých ľudí vo veku medzi 15-19 rokov
  • priemerný vek prvého kontaktu detí s alkoholom je 10 rokov
  • Slovák minie priemerne 400 eur ročne na alkohol a cigarety

Štatistiky sú alarmujúce. K 400-tisíc závislým od alkoholu každý rok pribudne ďalších 6-tisíc. Zdravotná výzva Suchý február podporuje prevenciu rizikového pitia alkoholu. Minulý rok na mesiac upustilo od alkoholu viac ako 700-tisíc Čechov. Tento rok sa po prvý raz k iniciatíve pridáva aj Slovensko. Nad iniciatívou prevzal záštitu primátor mesta Nitra Marek Hattas. Pridal sa tak k Prešovu, Trnave a Banskej Bystrici.

„Tie čísla sú alarmujúce. Za nimi však treba vidieť konkrétne osudy ľudí. Ak môžeme prispieť k tomu, že zachránime, čo i len jedného človeka, jedno manželstvo alebo jednu rodinu, stojí to za to,“ uviedol primátor Hattas.

Voda

Účastníci „Sucháča” sa môžu registrovať na www.suchyfebruar.sk

Suchý február účastníkom umožňuje dať si na mesiac od alkoholu odstup, vďaka čomu môžu poznať, ako veľmi svoje pitie ovládajú a ako veľmi alkohol ovláda ich.

„Registrovaných účastníkov prevedieme mesiacom na suchu od začiatku do konca. Máme pre nich pripravené informačne aj zábavou nabité newslettery a taktiež unikátnu knihu, ktorú sme vydali. Registráciou ľudia podporia nielen kampaň, ale predovšetkým našu ďalšiu činnosť na poli osvety, vzdelávania a prevencie rizikového správania. A to nielen vo vzťahu k alkoholu, ale aj k ďalším návykovým látkam a závislostiam,” vysvetľuje Peter Freimann, riaditeľ neziskovej organizácie Suchej únor, ktorá kampaň organizuje.

Dopad kampane je potvrdený aj niekoľkými výskumami – rizikovú konzumáciu zníži každý druhý.

Podľa prieskumu medzi 706 účastníkmi v roku 2021 deklaruje zníženie spotreby alkoholu ešte 4 mesiace po kampani 53% z nich. Ešte dôležitejšie je porovnanie spotreby podľa adiktologického testu Audit C. Lepší výsledok v tomto teste vykazuje po 4 mesiacoch 65% účastníkov. Po celý rok od kampane potom 47%.

Čo vám prinesie Suchý február?

Banner

 

(r)
zdroj: Suchej unor 


Najčítanejšie správy
Pracovná doba na MsÚ v Nitre dňa 14.04.2022
14. apríl 2022
Ľuďom z Ukrajiny pomôže grantový program
14. apríl 2022
Diskusie, kvízy, sokoliarstvo aj piknik v parku
14. apríl 2022
Kedy budú vyvážať odpad počas Veľkej noci?
7. apríl 2022