Prostredníctvom elektronických služieb sprístupňuje Mesto Nitra služby poskytované občanom a podnikateľom aj prostredníctvom verejného internetu.
Všetky elektronické žiadosti mesta Nitry nájdete TU
Cieľom elektronizácie služieb je zlepšiť dostupnosť poskytovaných úradných úkonov, zvýšiť kvalitu poskytovaných služieb voči cieľovým skupinám a zlepšiť procesy pri poskytovaní služieb.
Používateľská príručka elektronických služieb (23.9 MB)
Na odoslanie podania je potrebné, aby osoba vytvárajúca podanie bola majiteľom občianskeho preukazu s elektronickým čipom (eID karty), mala aktivovaný bezpečnostný osobný kód (BOK) a vlastnila čítačku čipových kariet.
Pre prihlásenie a podpísanie vytvoreného podania je potrebné mať nainštalované príslušné aplikácie a ovládače. Pre ich výber s ohľadom na používaný operačný systém postupujte podľa krokov uvedených na stránke https://www.slovensko.sk/sk/na-stiahnutie.
- V krokoch 1 a 2 nainštalujte:
- Ovládač pre čítačku čipových kariet
- Aplikáciu pre prihlásenie (eID klient)
Prostredníctvom uvedených aplikácií a čítačky čipových kariet s vloženou eID kartou sa realizuje prihlásenie používateľa a overenie jeho identity cez Ústredný portál verejnej správy (ÚPVS).
V prípade, že chcete podanie a/alebo prílohy k podaniu podpísať zaručeným elektronickým podpisom (ZEP) je potrebné inštalovať aplikáciu D.Louncher. Pokiaľ nemáte na počítači inštalovaný java runtime (kontrola je možná cez stránku https://www.java.com/verify/) , potom je potrebné nainštalovať aplikácie D.Signer/XAdES a zároveň D.Signer Tools min. verzia 4, ktoré sú k dispozícii na stránke https://www.slovensko.sk/sk/na-stiahnutie v kroku 3. pri platforme .NET.
Pre internetové prehliadače nie sú vyžadované ďalšie zásuvné moduly (anglicky plugin).
Rovnako je nutné, aby osoba podávajúca podanie mala svoju elektronickú schránku aktivovanú na doručovanie, pretože orgán verejnej moci vám rozhodnutie môže doručiť len do aktivovanej schránky. Návod ako si elektronickú schránku aktivovať nájdete na portáli v sekcii Návody a postupy na adrese https://www.slovensko.sk/sk/agendy/agenda/_fyzicka-osoba-obcan-sr. V prípade, že sa neviete prihlásiť z rôznych dôvodov postupujte prosím podľa inštrukcií v sekcii Pomoc na webovej adrese https://www.slovensko.sk/sk/pomoc.
Vytvorené: 13. 10. 2022
Upravené: 12. 4. 2023